BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jumaat, 3 Jun 2011

LoVe Is cInta

 Assalamualaikum....

    Kita bersua kembali dalam ruangan ini....hihihi....

       Rasa cinta adalah anugerah daripada ALLAH..Cinta boleh diberikan kepada banyak aspek  cinta kepada ALLAH cinta kepada mak dan ayah cinta kepada adik2 cinta kepada saudara cinta kepada sahabat.... tapi untuk mengungkapkan rasa cinta yang sebenar amat payah.Hanya untuk org tertentu sahaja.. anda pernah rasa jatuh cinta..????  mesti pernah kan....^_^ ..

     Tapi.... apa akan terjadi bila org yg anda cintai itu pergi....????   hati mula resah,sedih,kecewa,putus harapan dan sebagainya.... Siapa "dia" untuk kita bersedih?????..Layak kah "dia" untuk kita tanggisi???? sedangkan "dia" bergembira dengan kehidupannya dan berjaya memperbodohkan kaum hawa dengan cinta palsunya...bangkitlah!!!! jangan menunjukkan yang kita lemah....seperti sebuah ungkapan nyanyian kump hijjaz,tangan yang lembut boleh mengoncang dunia...... bukalah mata hati untuk merenung seketika.... Cinta sebenar adalah datang nya dari ALLAH.. ALLAH lah yang layak untuk kita berikan cinta.. kerana ALLAH maha mengetahui setiap yang berlaku....Ketahuilah bahawa Allah memberikan apa yang kita perlu dan bukan yang kita suka kerana mungkin saja sesuatu yang kita suka itu akan menjadi satu keburukan suatu hari nanti.
Pasangan kita moga terdiri daripada si dia yang 'melengkapkan' kekurangan yang ada pada diri masing-masing agar kita lebih mudah berjuang meraih cinta-Nya....
Menantikan kalimah cinta daripada insan yang dicinta... moga kita meraih cinta-Nya, amin.
 ada riwayat mengatakan
  Cinta pada bunga.. bunga akan layu..
  Cinta pada manusia.. manusia akan mati....
  Cinta pada ALLAH akan kekal abadi.......

     
  

0 ulasan: