BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sabtu, 4 Jun 2011

Muhasabah Cinta

Assalamualaikumm..

Hari ni hujan turun membasahi bumi ditempatku.. Syukur alhamdulillah hujan adalah rahmat dari ALLAH swt..^_^..Idea untuk menulis blog pon melimpah2 tika hujan ni..hihihihi.....satu pelajaran yang aku pelajari hari ini ialah memusahabah diri..Astagfirullah selama ini aku mencari keredhaan ALLAH.Ingin berdakwah..Tapi apa yang telah aku lakukan???? Aku masih lakukan dosa.. dosa yang izhar"terang dan nyata". Aku masih bercinta.. Cinta yang belum sah menjadi milikku.. Subhanallah !!!!!
    Maaf inilah yang terbaik..!! Ku katakan kepada si "dia" sekiranya dia mengingkan ku menjadikan suri di hatinya dan ikhlas maka dia perlu mengatur masa depannya berbanding berpeselenteran tanpa hala tuju yang jelas.. Hubugan yang terjalin tanpa ada matlamat yang jelas bukanlah satu perhubungan yang bersungguh2 tetapi hanyalah hubugan yang terang2an berlandaskan nafsu semata2.

  Wahai kaum adam....
Jadilah pelidung kepada kaum hawa dengan tidak memandang kami..
Jadilah pelindung kepada kami dengan menambah ilmu dengan amalmu.
 supaya suatu saat nanti dapat kalian menjadi pemimpin keluarga yang dihormati dan disegani..
Jadilah pelindung kepada kami dengan menjaga sebaik2 akhlakmu..
 Jadilah pelindung kepada kami dengan mencotohi Rasulullah saw....
 Lelaki yang bijak sentiasa menjadi pelindung kepada wanita

Lelaki yang bijak takkan mengharapkan atau meminta yang belum menjadi miliknya
Lelaki yang bijak sentiasa menjaga pandangan matanya..

Bagaimana untuk menjadi pelindung kepada kami..??adakah dengan selalu menghantar sms atau keluar besama ataupun dengan mengungkapkan kata2 sayang semata2.Silap2 dengan cara itu boleh menambah saham dosa kepada kaum hawa..Pelindungkah itu?? dengan cara itu boleh merosakkan kaum hawa dengan boleh menyebabkan gila bayang kerana sentiasa teringat2 si jejaka dan menjerumus ke arah maksiat..Pelindungkah itu ???????

  Mahu menjadi pelindung ???? Mintalah dan berdoalah kepada ALLAH swt. semoga ALLAH sentiasa melindungi dia org yang kita sayang. Kita hanya manusia biasa yang tidak berdaya.Cukuplah dengan hanya berdoa kepada ALLAH untuk melindunginya dan agar ditetapkan jodoh bersamanya..Kita manusia dengan pelbagai keterbatasan takkan mampu untuk menjadi superhero paling sempurna kerana tiada yang paling sempurna melainkan ALLAH swt..

Lelaki yang baik takkan berusaha mendekati,
meskipun dengan niat yang suci,
kerana dia sentiasa menyedari,
niat mungkin terpesong sekalipun begitu murni,
kerana dia mengakui,
makhluk bertanduk dua sentiasa "ready"! hihi =P
Ingatlah, Dia jua yang Maha Memerhati.



P/S : Fikirkan dengan Akal dan renungkan dengan Hati.......

2 ulasan:

Nazira berkata...

saya suke pasal ni...btol tu...awk kabar kn kt fb...biar kaum adam sedar...hehehe

Nur Rahmatul Aina berkata...

insyaALLAH....saya hanya berkongsi kepada yg dapat menerima pendapat saya je..hihihi..t ada plak yg kat fb tu xdpt trima..terutamanya yg sedang mabuk bercinta....hehehhehhe..